Egy banki reklám díszletének precíz megalkotása
Egy jó pénzintézet évtizedek alatt, számtalan sikeres tranzakcióval, megbízható tanácsadással, diszkrécióval és stabil, kiszámítható működéssel építi fel azt a pótolhatatlan, láthatatlan tőkét, amit bizalomnak nevezünk. De hogyan lehet ezt az absztrakt, emberi kapcsolatokon és hosszú távú megbízhatóságon alapuló érzést átültetni a vizuális kommunikáció kőkemény, azonnali benyomásokra épülő nyelvére? Hogyan lehet 30 másodpercbe sűríteni a stabilitás, a modernitás és az emberközpontúság komplex ígéretét egy reklámfilmben, ahol minden egyes képkocka, minden apró részlet számít, és a néző tudat alatt is folyamatosan ítélkezik?
Ez volt az a komplex, sokrétű kihívás, amivel egy neves pénzügyi szolgáltató marketingcsapata szembesült, amikor egy új, a digitális bankolás a sebességég kényelmét, valamint egy olyan bankfiókot vázol pótolhatatlant fel, ami egyszerre csúcstechnológiás és hívogató; egy tér, ami nem egy hideg, rideg intézmény, hanem egy modern, mégis barátságos találkozási pont. A probléma? Egy rideg, bürokratikus, minden részletében tökélet letisztult, de barátságos, meleg hangulatú találkozási pont, ahol az ügyfél valóban a középpontban érzi magát. Egy ilyen, minden részletében tökéletes, a márka értékeit maradéktalanul tükröző helyszín a valóságban egyszerűen nem létezett. Egyik meglévő fiókjuk sem volt alkalmas egy forgatásra: vagy túl szűkös volt a tér a kameramozgásokhoz, vagy a világítás volt elégtelen, vagy egyszerűen a dizájn nem képviselte azt a jövőbe mutató imázst, amit kommunikálni szerettek volna. A megoldás egyértelmű volt: ezt a tökéletes teret létrehozni erre.
A marketingcsapat számára a tét óriási volt: a reklámfilm nem csupán egy terméket kellett, hogy eladjon, hanem a márka iránti bizalmat kellett, hogy megerősítse. Nem engedhettek meg maguknak semmilyen kompromisszumot. Olyan partnerre volt szükségük, aki nem csupán kivitelez, hanem a márkaértékeket képes lefordítani az anyagok, formák és fények nyelvére.
A keresés során, egy korábbi partner ajánlására jutottak el a Tan-Team Film Kft. csapatához. Az első megbeszélés és egy telephely-látogatás a cég X. kerületi, modern gépparkkal felszerelt műhelyeiben mindenkit meggyőzött. A TanTeam projektvezetője nem egy egyszerű árajánlatot, hanem egy komplett megoldási javaslatot tett le az asztalra. A konzultáció során olyan részletekre is kitértek, mint hogy a „stabilitás” érzetét hogyan lehet a valódi, szálcsiszolt fém felületekkel és a masszív szerkezettel kommunikálni, míg a „barátságos” jelleget a meleg tónusú, természetes fa furnér betétekkel és a szórt, indirekt világítással lehet a leghatékonyabban megteremteni.
A megoldás egy aprólékosan megtervezett és a legmagasabb ipari minőségben végrehajtott díszletgyártás volt. A TanTeam különböző műhelyrészlegei (asztalos, lakatos, festő) tökéletes összhangban dolgoztak. A CNC marógépek hajszálpontos illeszkedést biztosítottak, ami a precizitást szimbolizálta. A helyszíni építés során a csapat szorosan együttműködött az operatőrrel és a világosítókkal, hogy a beépített LED-fények és a különböző felületek (matt, szatén, fényes) játéka a kamerán keresztül a legtökéletesebb, legprémiumabb hatást keltse. A produkció egyik szervezője, később így emlékezett vissza: „Gyors, precíz és látványos munkát végeztek! A díszlet tökéletesen illeszkedett a koncepciónkhoz, és az egész csapat maximálisan profi volt.”
A végeredmény egy lenyűgöző és mindenekelőtt hiteles környezet lett, ami láthatóvá, szinte tapinthatóvá tette a bank által képviselt absztrakt értékeket. A reklámfilm sikeres lett, a vizuális világ pedig nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a kampány üzenete – a megbízható, modern bankolás – célba érjen. A Tan-Team Film Kft. ebben a projektben is bebizonyította, hogy a díszletgyártás nem csupán falak felhúzása, hanem a bizalom kézzelfogható formába öntésének művészete és tudománya is egyben.